1.52
1.93
60,608
Mehmet KELEŞ

Yayın Danışmanı

Mehmet KELEŞ

keles@ajans67.com


20 Ocak 2008
font boyutu küçülsün büyüsün

Başörtüsü Bir "SİMGE" dir...


Başörtüsü takmış bir hanımefendiyi gördüğümüzde bir parti mi? bir şirket mi? bir klüp mü? akla geliyor


Simge:
Duyularla ifade edilemeyen bir şeyi belirten somut nesne veya işaret, remiz, rumuz, timsal, sembol.
Siyasi simge : Bir partinin tekelinde olan,dolayısıyla sadece o partinin mensup ve taraftarlarının sahip olabileceği simge. Misal: Ampül, Altıok,Kırat, Güvercin,Anahtar, Kırmızı-sarı-yeşil atkı
Yedi kollu şamdan, Haç, Hilal, Davut yıldızı

Çift başlı kartal, Kanarya, Kartal, Aslan

Bıyıklar aşağı, Kirli sarı ve ağzı dolduran bıyıklar, Parka, Şalvar ve cüppe

Bayraklar, Asker ve polis rütbe işaretleri, Trafik işaretleri, Otomobil logoları, Şirket logoları

Bir rock sanatçısını ya da sanat müziği okuyan sanatkarı giyimine bakarak hatta seçtiği sazlara bakarak ne tür müzik söyleyeceğinizi kestirebilirsiniz.

Hatta bazı yazı karakterleri bize o simgenin arkasındaki firmayı, potansiyeli, fikir birliği etmiş ve lokalize olmuş insanları onların alışkanlıklarını hatırlatır.

Mesela “CE” kelimelerini gören bir işadamı bunu bir çocuğa yapılan “cii”şakası diye yorumlamaz. Uluslarası bir standardın tescili olduğunu anlar.

Haç Hıristiyanları,Hilal Müslümanları ve Davut Yıldızı bugün Yahudileri temsil eder.

Takımlarımızın kendilerini anlatmak için belirledikleri hayvan figürleri bir simge değil midir? Hangi Fenerli elinde bir Aslan fotoğrafıyla Fenerbahçe stadına girebilir.Ya da tam tersi.

Araba hurdalığında bile Mercedes’in logosunu bulan bir kişi bir kanaate varır. O logo o’na Almanya’yı ve Mercedes otomobillerini hatırlatır.

Paşaların rütbesi ile Astsubayların rütbesi nasıl karıştırılabilir.
Bunlar simge değil midir?

Altıok CHP’yi, Güvercin DSP’yi, Kırat Demokrat Parti ve DYP’yi, Anahtar MSP’yi hatırlatmıyor mu?

Kalın yeşil parkalı, keskin sarı renkli ve ağzını dolduran bıyıklarıyla camiden çıkan birini gördüğünüzde ne düşünürseniz,cüppeli sarıklı birinin bir eğlence mekanından çıktığını gördüğünüzde de aynı şeyi düşünürsünüz. Simgelere yüklenen anlamla eylemleri birbirini tutmadığından “ne işi var bu adamın burada”? diye? sorarsınız kendi kendinize.

Peki başörtüsü takmış bir hanımefendiyi gördüğümüzde bir parti mi? bir şirket mi? bir klüp mü? akla geliyor

Hayır.Aklımıza inanmış insan geliyor.Çin’de veya Fas’ta ya da Avrupa ve Amerika’da her yerde ilk akla gelen kanaat, o kişinin Müslüman olduğu yönündedir.

Evet başörtüsü-türban bir simgedir. İffetin,namusun,günahlardan uzak durma iradesinin,helal kazancın, cennete yakın olma cehennemden uzak durma niyetinin, elinden dilinden kimseye zarar gelmeyeceğine dair garantinin, emniyetin, temizliğin, saygı ve sevginin, hürmetin, ana olmanın, islamın güler yüzünün, dinin emirleri ile modern dünyayı birlikte kavramanın, devlete ve millete sahip çıkmanın, yetimin yoksulun ihtiyacını görmenin, serazat bir hayat yaşamamanın, aldatmamanın, yuvayı kurmanın, evi idare etmenin, kanaatin, küçük sıkıntılar yüzünden kocayı ve çocukları terk etmemenin, yuvayı cennet bahçesine çevirmenin, evladını iyi bir kul ve iyi bir vatandaş olarak yetiştirmenin, kocasını günaha yollamamanın, dosdoğru olmanın, doğru söylemenin, içki sigara ve diğer kötü alışkanlıklardan uzak durmanın, İslam’ın izzetini muhafaza etmenin, ilim tahsil etmenin, irfan mektebinde okumanın, güzel ahlakın simgesidir. Aksini iddia eden 1400 yıllık İslam tarihine, binlerce ilmi esere, Hz.Aişe’ye(RA), Hz.Fatıma’ya(RA) , hakkın rahmetine kavuşmuş milyonlarca asil kadına zulmetmiş olur.

Başörtüsünü takan hanımlar, en azından yukarda sayılan hassasiyetleri taşımıyorlarsa kendilerine ve başörtüsüne yazık ettiklerini de hatırlatmakta fayda var.
Tadil-i erkanla kılınmayan namazın mahşerde “beni zayii ettin “diye hesap soracağı düşünülünce bir gün başörtüsünün de “beni zayii ettiniz” diye hesap soracağını akıldan çıkarmamak lazım.
Ayrıca başını örtmeyen ama bu vasıfları sırtında taşıyan binlerce hanımefendiyi de unutmamak lazım.

Başörtüsünü zorla bir partinin sembolü gibi göstermeye kalkmak hem partiye haksızlık daha da önemlisi evrensel bir inanç sembolü olan “başörtüsüne” haksızlıktır.

Başörtüsünü Türkiye’ye has bir geleneksel örtünme biçimi olarak değerlendirmek dünyayı tanımamak, iki milyar müslümanın nasıl giyindiğinden haberdar olmamak demektir.

Başörtüsü veya türban tartışmasını başlatanlar, savundukları fikirleri gizli kapaklı değil net bir şekilde ortaya koymalılar.

Diyanetin yaptığı açıklama herkesi bağlar ve başörtmenin dinin bir vecibesi olduğuna inandırır. Buna rağmen “dinde başörtüsü yok” ya da “şöyle takın böyle takın” diyenler şapkalarını önlerine alıp bir daha düşünsünler . Karşı oldukları şey “örtünmek mi”? “nasıl örtünmek mi”?.Bir karar verip seçmenlerinin karşısına öyle çıksınlar.














Yorum ekleYorum ekle
Yorumlar (8)
  • ZEYNEP ÖNER / 13 Kasım 2008 21:05

    NET BİR ŞEKİL İFADE

    ETRAFAKİ DİHER ÖRTÜLÜ OLMAYAN VE İNANÇLARINI KAYBETMEYEN HANFENDİLER 'E SAYGIMIZ SONSUZ .
    VE YİNE AYNI ŞEKİLDE SÖZ ÖRTÜLÜ HANFENDİLERE SAYGIMIZ SONSUZ.
    HER ŞEYDEN ÖNCE İNSAN SAYGI DUYARSA
    İKİ ÖRNEK HANFENDİLERE !
    ÇÖZÜM ORTAYA ÇIKAR.
    TÜRKİYE CUMHURİYETİ'Nİ KORUMAKTA HEM ÖRTÜLÜ HANFENDİYE HEM ÖRTÜSÜS HANFENDİYE YAKIŞIR .
    SAYGILARIMLA

    ZEYNEP ÖNER.

  • İREM ŞENTÜRK / 19 Şubat 2008 12:23

    ????????

    Ya çok anlamsız geliyor bana bu tartışmalar..Biri bana dini anlatsın diycem..Ama hocalarından tutunda,,sakallısından,cübbelisine,kime giderseniz gidin dini tam kavramıyla bilen yok...( bilse bile uygulayan yok ) bende dahil....Hangi müslüman uyguluyor ALLAH AŞKINA dinin esaslarını..Şimdide tutturmuşuz bi başörtü gidiyoruz..Funda hanımın yazısına katılıyorum ama sadece şu kısmına....SAKALLI VE CÜBBELİLERİN MÜSLÜMAN OLARAK KENDİLERİNİ GÖSTERİP İMAM NIKAHLI 4 KARISINDAN BİRİ DEĞİLİM....kesinlikle noktasına kadar katılıyorum......Şu durumda da bana dinimizi anlatacak birini göremiyorum...NE CÜBBELİLER TANIDIM........................NE MÜSLÜMANLAR..............NE İNSANLAR GÖRDÜM MÜSLÜMAN POZİSYONUNDA.............
  • funda eker / 13 Şubat 2008 12:42

    BAŞÖRTÜSÜ BİR SİMGEMİDİR

    evet başörtüsü bir simgedir.yurumunuzu okudum ve bu yorumlarınız için size teşekür etmeyeceğim.aksine sizi kınıyorum.başörtüsünü takan yazdığınız tüm vasıfları taşıyorda, takmayanlar taşımıyormu? yanılıyorsun kardeşim.bende baş örtüsü takmıyorum ama annem takıyor,annem nasıl ninine bğlı bir insansa bende öyleyim.inaçlarımı ve allaha kulluk olan görevlerimi yerine getiriyorum.kül hakkı yemiyorum,sakallı ve cüblelirin müslümün olarak kendilerini gösterip, imam nikahlı 4 karılarından biride değilim,din elden gidiyor diye zavallı almanya ve kurbette çalışan zavalı işcilerinde parasında gözümüz yok, dinimi allah ve kendim için yaşarım, en dini onlardan öğrenecek de değilim, türkiyede bazı gözü açıklar zavallı insanların sırtından oy uyruna türkiyeyi ne hale getiriyorlar,çok üzülüyorum,sizlerde kanmayın o oyunlara gelmeyin.
  • KARGO / 12 Şubat 2008 09:53

    SELAM

    MEHMET BEY NE ZAMAN YENİ BİR YAZI YAZMAYI DÜŞÜNÜYOSUNUZ ACABA?
  • DENİZ&ÖNER / 5 Şubat 2008 12:54

    BUNU ÇÖZECEKLERINI ZANEDENLER YANILIYO

    TABIKI NASIL ÖRTÜNME SEKLİNİ TARTISÇAKLAR VE BUNU ASLA ÇÖZEMİYECEKLER . :) KAFALARI KARISTIRMAKTAN BASKA AMAÇLARI YOK .ENSON KİSIMDAKI YAZINIZA KARŞIN BU YORUMU YAPMAK İSTEDİM ALLAHA EMANET OLUN.
  • Birisi işte / 20 Ocak 2008 23:44

    Sözün Şala Bürünmesi

    Sonsuz harflerden örülmüş bir sözü bir ömür kuşanacaksanız eğer, o sözün bir şala bürünüp size verilmesiyle başlar yeryüzü öykünüz. Taşıyacağımız bir söz olacaktır. Yerlerin ve göklerin taşıyamayacağı bir atlas serilecektir ömrümüze.

    Rabbimizin sözünü şal yapıp örtünmüşsünüzdür.

    Büyük bir gün de açılacak defterimizin silinmeyecek sayfalarınna O’nun bir sözüyle adımımızı atmışızdır bile. Yeryüzünü yaşamak, adımları yaşamak zorlaşacaktır çoğu zaman. Sözümüzün ağır geldiği, sözü taşıyamayacak mekanlar, insanlar çıkacaktır karşımıza. Ve yeryüzünün şahitliğinde, bir sözün sonsuz dostluğuyla, bir seyrüseferin yolculuğu başlayacaktır.

    Ve bu seyrü seferde, ey nefsim, sakın ola ki, bu sözün ellerini bırakmayasın.

  • mehmet gümüş / 20 Ocak 2008 22:26

    Sayın Bozkurt,

    Yazının tamamını okumadınız sanırım. İnsanlar çeşitli kelimeler üzerinden tartışırda o kelimenin ne anlama geldiğini bilmez. mehmet kardeşim burada simge ne demek onu açıklamış, başörtüsü allahın bir emridir. Aynı zamanda baş örtülü bir kadın her zaman islamı çağrıştırdığı için bir simgedir. Bu ülkede Artık Başörtüsüne Özgürlük İstiyoruz....
  • hasan bozkurt / 20 Ocak 2008 14:00

    başörtüsü simge değil.

    mehmet keleş bey.başörtüsü simge degil.hz.allah.cc.emridir.ciddi mevzular simge gibi basit kelimelere indirilemez.simge basit ve siyaset kokuyor.sadece emri ilahidir.inkar eden dinden çıkar.kabul edipte takınmayan sadece günahkar olur cenabı hak.cc. tevbe edeninde tevbesini kabul eder inşallah.




Bu yazarın diğer yazıları






Anket

Anayasa Referandumuna EVET mi Hayır mı diyeceksiniz ?
  • Evet
  • Hayır

En Çok Okunanlar